Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A játék megtanít csapatban gondolkozni!
A mai társadalomban és ezzel együtt természetesen a közoktatásban is egyre hangsúlyosabb szerepet kap a szociális kompetenciák fejlesztése.
A jelenlegi és a jövendőbeli munkaadók egyre inkább olyan alkalmazottat keresnek, aki igazi csapatjátékos: hatékonyan tud együtt dolgozni másokkal, keresi a konfliktusok, problémák megoldását, nyitottan és céltudatosan kommunikál.
Az alábbi játékok ezeknek a képességeknek a fejlesztését szolgálják, lehetőséget adnak az együttműködésre, kezelik a konfliktusokat, reflektálnak a csoportfolyamatokra.
Hurok vagy egyenes? – az egyetértés csomópontjai A játékosok feladata az, hogy kitalálják, vajon a kötél két
végét meghúzva keletkezik-e rajta csomó vagy sem. A tanakodás során nem
érhetnek a kötélhez, csak szemlélhetik azt. Logikus érvelésekkel kell
meggyőzniük egymást. Amikor a csapat konszenzusra jutott a választ
illetően, akkor egyszerre, hangosan ki kell mondaniuk, hogy „igen” vagy
„nem”. A választ akkor fogadhatja el a játékvezető, ha azt a csoport
egyöntetűen állítja. Ha valóban egységes véleményen voltak a résztvevők,
akkor meghúzzuk a kötél két végét, lehetőleg nem túl gyorsan, hogy
szemmel is követhetőek legyenek a történések. Így láthatóvá válik, hogy
helyesen következtettek-e a játékosok. Úgy kell szőni a mesét, hogy valaki elkezdi, majd a mellette
ülők sorban folytatják. Mindenki egy újabb mondattal bővítheti a mesét,
de csak olyan értelmes szavak használatával, amelyekben nincsen K hang.
Ha mégis elhangzik a tiltott hang, akkor a mese újra kezdődik. A játék
akkor ér véget, ha az utolsó játékos befejezi a történetet. A
moderátor feladata az is, hogy minden K hangot észrevetessen a
játékosokkal úgy, hogy a „vétkes” ne érezze rosszul magát. Segítse őt a
moderátor a kudarc kezelésében, és ne engedje, hogy a közösség bűnbaknak
kiáltsa ki! Ezen
a kijelölt szakaszon, a képzeletbeli folyón kell majd keresztüljutni a
játékosoknak. A folyó szélessége 6-7 méter legyen, a csoport 8 követ
kapjon a varázskővel együtt. A csapat
egyetlen tagja sem léphet a folyóba. A folyón „köveken” lehet átjutni,
mert csak a köveket nem viszi el a sebes folyóvíz. Ha azonban akár egy
pillanatra nem ér hozzá a lettet kőhöz valamelyik játékos, akkor az a kő
elsodródik, és nem használható tovább (a játékvezető felveszi és
elteszi). A már lerakott kőnek a helyén kell maradnia, tehát nem lehet
csúsztatni, felemelni, odébbtenni. Egyetlen kő van – a varázskő –,
amelyik felemelhető és átadható bármelyik játékosnak. Ha valamelyik
játékos lába, keze beleér a folyóba, a játékvezető elvesz egy követ. A
játék során a csoport minden tagjának át kell jutnia a kijelölt folyón. Egyezzenek meg,
hogy mit ajánlanak fel. Lemondhatnak egy kőről, az átkelés időtartamára
némasági fogadalmat tehetnek, vagy valakinek beköthetik a szemét
nehezítésül, esetleg időkorlátot állapíthatnak meg.
A játék jellege: kommunikációfejlesztő, konszenzuskereső
Résztvevők optimális száma: 5–20
Résztvevők életkora: 6 év felett
Helyszín: megfelelően tágas helyiség vagy szabadtér
Időtartam: 10–15 perc
Eszközszükséglet: legalább 2-3 méter hosszú – lehetőleg színes –kötél (ugrókötél, mászókötél, vastagabb madzag)
Baleseti kockázat: alacsony
A játék menete
A földön elhelyezünk egy kötelet úgy, hogy a kötél többször keresztezze
önmagát alul-felül. (Kérjük meg a gyerekeket, hogy ezalatt fordítsanak
hátat.)
További játékvariációk
A játékosok két csapatot alkothatnak, és a kötélből elkészíthetik egymásnak a feladványt.
Nehezíthető a játék, ha a csomók számában is egyetértésre kell jutnia a csoportnak.
Néhány módszertani javaslat
Játékvezetőként ne szóljunk bele a konszenzuskeresés folyamatába.
Az értékelésnél beszélgessünk a résztvevőkkel a döntési folyamatról:
- Hogyan alakult a döntési folyamat?
- Nehéz volt-e meggyőzni egymást?
- Ki az, akit sikerült meggyőzni? Mivel és hogyan?
- Meghallgatták-e egymás érvelését, mitől volt egy érvelés elfogadható vagy megfontolandó?
- Mindenkit hagytak-e szóhoz jutni?
K-kerülő mese
A játék jellege: kommunikáció- és toleranciafejlesztő
Résztvevők optimális száma: 5–15 fő
Résztvevők életkora: 8 év felett
Helyszín: szobában vagy szabadtéren (körben ülve)
Időtartam: 10–15 perc
Eszközszükséglet –
Baleseti kockázat: alacsony
A játék menete
Egy olyan országba érkeztünk, ahol tilos a K betűt használni,
vendéglátóink azonban megkértek minket, hogy meséljünk el egy
történetet.
További játékvariációk
Választhatunk másik tiltott betűt (például alkothatunk mesét az R hang mellőzésével).
Lehetséges, hogy nem körben haladunk, hanem egy labda vagy
plüssállatka továbbdobásával jelöljük ki, hogy ki a következő mesélő.
A legnehezebb variáció, ha a sorra kerülő játékosnak a korábban
elhangzott mondatokat is el kell ismételnie (nem szó szerint, de
tartalmában…), és úgy kell továbbszőnie a cselekményt.
Néhány módszertani javaslat
A moderátornak figyelnie kell arra, hogy lehetőleg mindenki sorra
kerüljön, tehát ha sokadszorra rontanak a résztvevők, a mese olyan
valakinél kezdődjön – vagy folytatódjon –, aki még nem szerepelt.
A játék után beszélgessünk a gyerekekkel a tapasztalataikról:
- Milyen stratégiát választott a csoport?
- Hogyan reagáltak a résztvevők a többszöri sikertelenségre?
- Milyen érzelmek jelentkeztek a játék közben? Ezeket hogyan oldották fel?
- Hogy érezte magát, aki hibázott?
- Hogy érezte magát, aki előtt hibáztak?
- Ki hogyan igyekezett elkerülni a tiltott hangot?
- Milyen lett a történet, amit közösen alkottak?
- Ha nem született meg a történet vége, akár tiltott betű nélkül megbeszélhetjük, vajon hogyan végződhetne.
- Milyen más módon lehetne játszani ezt a játékot (milyen legyen a
résztvevők sorrendje, hogyan lehetne minél több embert aktivizálni,
mitől lehetne gyorsabb a játék…)?
4. Átkelés a Nagy Folyón
A játék jellege: kommunikációfejlesztő, együttműködési
Résztvevők optimális száma: 10–15 fő
Résztvevők életkora: 8 év felett
Helyszín: tágas, üres tér (például nagyobb terem, sportpálya)
Időtartam: 10–30 perc
Eszközszükséglet: köveket jelképező, különböző méretű papírlapok, az egyik színes vagy más módon megjelölt
Baleseti kockázat: magas
Előkészületek
A játékvezető kijelöli a helyszínen egy elképzelt folyószakasz két
partját (például krétacsíkkal, két ugrókötéllel, színes szalaggal).
A játék menete
Egy nagy folyóhoz érkeztünk, ahol a csapatnak át kell jutnia.
További játékvariáció
Ha a feladatmegoldás nem sikerült, felajánlhatjuk a csoportnak az új
próbálkozás lehetőségét, de cserébe adniuk kell valamit.
Néhány módszertani javaslat:
A játék után beszélgessünk a játékosokkal a tapasztalataikról:
- Hogyan élték meg a feladatot?
- Milyen érzések voltak bennük a feladat során?
- Választottak-e vezetőt? Kit és miért?
- Milyen volt a tervezés? Sikerült-e odafigyelni egymásra;
előfordult-e, hogy valakinek az ötletét nem hallgatták meg? Milyen érzés
volt neki?
- Az eltervezett megoldást módosították-e a végrehajtás során, ha igen, miért?
Forrás: felelosszulokiskolaja.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Csináljuk együtt...A legolcsóbb nyári játékötletek!
Csináljuk együtt...WC papír gurigából falikép
Néhány szuper tipp, amit minden szülőnek tudnia kellene!
Mókás játék a szabadban!