Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A test gyorsabban nő, mint a fej, ezért arányait tekintve a gyerek hasonlít a felnőttekre. Több csont van a csuklójában és a bokájában.
A folyamatos fejlődés nyomán egyre ügyesebben használja a tárgyakat és a kezét, megtanul célbadobni, helyet változtatni.
Úszás-, tánc-, torna- vagy korcsolyaórára járathajtuk a gyereket, de ne terheljük túl különórákkal, a készségeknek maguktól is fejlődniük kell.
A képei mozgalmasabbá válnak, de inkább jelképek, mintsem valósághű ábrázolások. "Az én házam"-nak akkor is lehet 4 ablaka és 1 ajtaja, ha a gyerek lakásban lakik.
Sok gyerek berajzolja a babát a nő hasába; ha egy férfi ül a széken, teljes egészében lerajzolják a széket, az ember pedig lebeg fölötte.
Kezd más anyagokat is használni és egyre inkább megtartja, amit készít.
Egy új technika felkeltheti a rajzolni nem szerető gyerekek érdeklődését is, bár most már az írás és az iskolai tevékenység váltja fel a rajzoláshoz szükséges eszközkezelés elsajátításának igényét.
Ha a gyerek nem szereti ilyen módon kifejezni magát, ne erőltessük.
Dicsérjük meg a rajzait, hogy szinten tartsuk és fejlesszük a képességeit.
Spontán módon csoportosítja a tárgyakat a színük szerint, vagy mindenképpen a testvérénél lévő zöld kockát akarja.
Érti, hogy a többi embernek is van saját elméje, és ő nem tudhatja, mit gondolnak mások.
Azt tartja igaznak, amit annak érzékel, és a megfigyelései nem logikusak.
Még mindig azt hiszi, hogyha egy széles, alacsony pohárból áttöltjük a vizet egy magas vékonyba, abban több lesz a folyadék.
A hosszú sorba rendezett 7 darab cukorka szerinte több, mint a rövid sorba rendezett 7 darab és azt hiszi, hogy neki van testvére, de az öccsének/hugának nincs.
Osztályozni tudja a tárgyakat egyszerű kategóriák szerint, de ezek gyakran furcsák. Elég háttér-információt nyújt ahhoz, hogy a felnőttek megértsék őt. Tudja, hogy gondolatait csak ő ismeri.
Verekszik a testvérével a "felnőtt" pohárért.
A barátságok szilárdabbá válnak, a fiúk gyakran nagyobb csoportokban játszanak, mint a lányok.
Egyre függetlenebbek, nem mindegyik gyerek csinálja ugyanazt, különböző szerepeket tudnak alakítani az összetett játékokban. Elmagyarázza a játékot a többieknek.
Van "legjobb barátja".
Már sokkal önállóbban játszanak.
Amikor meglátogatják őket a barátaik, szeretnek visszahúzódni a saját világukba. Ilyenkor célszerű a háttérbe húzódni a felnőtteknek.
Jelzi a többieknek, mikor kell "eljátszani valamit" és mi "valóságos".
Meg kell tudnia szervezni a saját játékát, képesnek kell lennie végigcsinálni valamit anélkül, hogy dicséretre vagy segítségre várna /bár a dicséret mindig jól jön/.
Tudnia kell egy helyben ülni, és hosszabb ideig tevékenykedni a szülei nélkül. Képesnek kell lennie teljesen felöltözni, fürödni, fogat mosni és késsel enni /a kemény hús még gondot okozhat/. Képesnek kell lennie a szülei nélkül tölteni a nap jelentős részét, megosztozni 20-30 gyerekkel a felnőtt figyelmén, és mégis jól éreznie magát.
Mit tehet a szülő?
Elvárhat ügyességet, de segítsen, ha kell. Ne avatkozzon be hamar, hagyjon időt a próbálkozásra.
Várja meg, míg a gyerek kéri, majd irányítsa őt a következő lépésig.
Húzódjon a háttérbe, és hagyja, hogy a gyerek végigcsináljon valamit anélkül, hogy minden lépésnél dicséretre és utasításra várna.
Figyeljen oda azokra a magatartásformákra, melyek szükségesek az iskolába.
Ne vegyen tudomást azokról a figyelemfelkeltési formákról, melyek nehezen kezelhetőnek tüntetik fel a gyereket /antiszociálisan viselkedik, zavar másokat, hisztizik, agresszív, egyik tevékenységtől a másikig csapong, nem figyel/. Babusgassa és hangsúlyozza, hogy szereti őt.
játékai: egyszerű logikát igénylő társasjátékok, tárgyak összepárosítása és szétválogatása /pl. zoknipárosítás, asztalterítés/
forrás:családinet.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Gyerekek a civilizáció fogságában: vissza a természetbe!
A gyermek harmonikus fejlődése
Gyermekeink fejlődése: 2 éves
Gyermekeink fejlődése: Egyéves