Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kisgyerek klub. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Minden ami KISGYEREK!
Idézet...
Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kisgyerek klub. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egyedül mosakszik, fogat mos, öltözik és vetkőzik, viszonylag kultúráltan eszik, pohárból iszik, előveszi és elrakja a játékokat.
Egy felnőtt ellenőrzésével végig tud csinálni egy egyszerűbb tevékenységet /pl. felmossa a fürdőszoba padlóját/.
Szalad, elindul és megáll anélkül, hogy elesne, hirtelen ki tud térni, ugrándozva vagy galoppban halad.
Amikor felugrik, magasra emeli a lábát, földet érésnél behajlított térddel csökkenti az ütést.
Váltott lábbal megy le és fel a lépcsőn. El tudja dobni a labdát egy kis távolságra, két kézzel elkapja a kezébe dobott nagy labdát.
Nem szeret egy helyben maradni, szeret szaladgálni és fogócskázni, mindig versenyt szeretne futni a következő fáig, és végig akar menni a következő falon.
A labdajátékok, pl. a foci vagy a kidobós javítják az egyensúlyérézkét és a koordinációt.
Rajzaiban egyes testrészek esetleg még hiányoznak, de amit lerajzol, az a megfelelő helyen van. Lehet, hogy nincs is test, de a lábak alul és a karok oldalt vannak. A rajzokon kevés a ferde vonal.
A kémények általában nem párhuzamosak a papír szélével. Az események leírásánál tekintettel van a hallgatók nézőpontjára is, megadja azokat a részleteket, melyek elárulják, merre kell nézni, amikor beszámol vmiről.
Golyókat és hurkákat csinál gyurmából, melyekből emberkéket formáz.
Szétlapítja a golyókat, és tányérra teszi a hurkákat. Néha meg szeretné tartani műveit.
Szereti a "bolondos" gyurmakészleteket, melyekkel hajat vagy spagettit lehet csinálni. Ügyesebben bánik a ceruzával, mint a festékkel, de mindkettőt gyakorolnia kell, az irkafirka kezd írásra hasonlítani.
Megérti, hogy mások gondolatai, élményei és érzései különböznek az övéitől, kezdi számításba is venni ezt a többiekkel való érintkezés során. Elmagyarázza az eseményeket, ha tudja, hogy a szülő nem volt jelen. Számol, és kezdi megérteni a számok jelentését. Rendet tud teremteni 3-4 tárgy között. Állandóan összehasonlítja a saját dolgait másokéival. Élvezi a párosító játékokat. Egyre hosszabb az emlékezete, úgy viselkedik, mintha folyamatos terve és gondolatmenete lenne.
Már nem bontja le a mondatokat két szóra, indokol, megvitatja indokait és problémákat old meg, érti és tiszteletben tartja a szabályokat, elmondja, mit gondol, érez. Folyékonyan beszél, kérdez, érti a válaszokat, magyarázat útján képes tanulni. Képesnek kell lennie arra, hogy gondolkodjon azon, amit nem lát.
A beszéd révén ezt meg is tudja tenni. Eljátszik dolgokat, beszélget és érvel.
Utánozni tudja, amit egy nappal korábban látott, még mindig elsősorban az befolyásolja, amit lát. Azt hiszi, hogy ő a világ közepe, és hogy a tárgyak élnek.
A múltban történt és a jövőben várható dolgokról beszél. Csoportosítja a tárgyakat, de a felosztás logikája még mindig sajátos, másnak tetteti magát, azt játssza, hogy vki más.
Váltakozva saját maga és a másik, vagy tárgyakkal helyettesít dolgokat. Ezzel annak megértését gyakorolja, hogy a dolgokat különböző szempontokból lehet nézni.
Játékai összetettebbek és fantáziadúsabbak, de csak egyszerűbb szerepeket tud alakítani. Követi az utasításokat, de nem képes összetett történetet irányítani, mint a nagyok, vagy könnyedén váltogatni a valóságot és a szerepeket.
Bosszantja és csúfolja a testvéreit, társait. Könnyen köt és bont fel barátságokat.
A barátságok erősebbé válnak, de még mindig civakodik a többiekkel.
Utánozza a többi gyereket.
Sokat kell saját korcsoportja társaságában lennie, helyet kell teremteni a vaduláshoz is. Amikor hazajön az oviból, nem azt kérdezi, hogy "Ismered azt a fiút, akivel játszottam?", hanem hogy "Ismered a piros kocsis néni kisfiát?".
Időnként hazudik. Mivel rájött, hogy a szülei nem mindig látják, amit csinál, tudja, hogy megúszhatja a rosszalkodást.
játékai : könyvek és kirakós játékok, melyek segítenek kategorizálni. Egyszerű társasjátékok.
Szülőknek! Legyen edző a kispadon és szurkolótábor, de ne siessen a segítségére, ha nincs szüksége rá. Dicsérje és értékelje erőfeszítéseit. Fogja vissza a kritikát, inkább a viselkedést bírálja, ne a kicsit. Ő egy jó gyerek, aki rosszul viselkedik. Adja tudtára, hogy a felnőttek is követnek el hibát. Mondja és mutassa meg neki, hogy szereti.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!